מהבלוג

מודל עסקי לאתרי אינטרנט- 3 דרכים לעשות כסף

מודל עסקי הוא הדרך שבה בעל עסק מניב רווחים מהעסק שלו, ובעולם האינטרנט, כאשר אנו מדברים על מודל עסקי לאתר, זהו, למעשה, מנגנון ליצירת כסף באמצעות אתר האינטרנט, או מונטיזציה, בשפה המקצועית.
יש המון מודלים עסקיים ליצירת רווח מאתרי אינטרנט, כמו שיש סוגים שונים ומגוונים של אתרי אינטרנט. השלב הראשון בבחירת המודל העסקי לאתר הוא התאמתו של המודל למוצר או השירות שאנו מציעים.
בחרנו להביא לפניכם 3 מודלים עסקיים מובילים ליצור רווחים מאתר אינטרנט:


המודל העסקי הראשון הוא מודל מכירה אונליין, כלומר, חנות וירטואלית. בין אם מדובר במכירת המוצר או השירות של בעל האתר, או מכירת מוצרים של אחרים, הרי שניתן להרוויח לא מעט ממכירה אוליין. הקמת חנויות אינטרנטיות היא דבר נפוץ ומקובל. ניתן למכור כמעט כל מוצר או שירות דרך האינטרנט, לדוגמא קוסמטיקאית יכולה למכור סדרת טיפולים או מוצרי קוסמטיקה של החברות איתן היא עובדת. גם ידע הוא משהו שניתן למכור בחנות אינטרנטית- קורסים וספרים בהחלט נמכרים באינטרנט, לעיתים אף בקלות רבה יותר מאשר בחנויות של ממש.
מודל עסקי נוסף הוא המודל הפשוט והבסיסי של פרסום, כלומר, הכנסת כסף מפרסומים שונים באתר, ממכירה של שטחי פרסום. המודל הזה מתאים לפורטלים ואתרי מידע גדולים, בהם תנועת הגולשים גבוהה ולכן כדאי לפרסם בהם. מכירת שטחי הפרסום באתר יכולה להיות באנרים, אך לא בהכרח. פרסום יכול להיות קישורים והפניות לאתרים מסויימים, כתבות קידום מכירות ויחסי ציבור וכמובן אירוח של מודעות מנועי חיפוש. גם אתרי שירות או תיווך למיניהם יכולים להרוויח הרבה ממודל זה, אתרי יד שניה, השוואת מחירים ועוד...
מודל עסקי אחרון הוא מודל השותפים. מודל השותפים הינו מודל ידוע ונפוץ מאוד באינטרנט ועיקרו מתן אחוזים פר מכירה. יתרונותיו של המודל רבים- הוא מביא לחשיפה גבוהה של המוצר או השירות שלך. קיימים סוגים שונים של תוכניות שותפים: תשלום על פי לידים, על פי חשיפה, חלוקת רווחים ועוד... החסרון הגדול של תוכנית שותפים יכול להיות גם היתרון שלה- החשיפה הגבוהה יכולה ליצור עומס ורוויה בשוק.

(*)
הכנס שם פרטי ומשפחה

(*)
הכנס כתובת אימייל

(*)
הכנס מס׳ טלפון

(*)
אנא הכנס מהות השרות המבוקש

(*)
מספר שגוי

Invalid Input

© 2016 Or-Star LTD All Rights Reserved